Gastvrijheid en beleving in de zorg

Datum publicatie: 25 novemeber 2020

Nu we langzaam de effecten van de tweede lockdown zien is het belangrijk dat de reguliere zorg weer de prioriteit krijgt. Het is belangrijk dat wanneer de reguliere zorg weer volop aan het werk is dat alles zo soepel mogelijk verloopt voor dokter and patient.

Het onvermijdelijke gevolg van het afschalen van de reguliere zorg zal zijn dat wanneer alles weer langzaam naar van ouds gaat, veel operaties and bezoeken naar het ziekenhuis vlak achter elkaar zullen volgen. Resulterend in extreme drukte in de ziekenhuizen.

Om te zorgen dat de processen binnen de ziekenhuizen voor zowel patient als dokter zo vlekkenloos verloopt moet er voor gezorgd worden dat er duidelijke communciatie is tussen ziekenhuis en patient, maar is deze er wel?

 

Onze patiënt verandert maar veranderen de ziekenhuizen ook?

Veel patiënten omarmen de mogelijkheden van hun smartphone of tablet. Daardoor veranderen ook hun verwachtingen over het zorgproces.

Ze zien wat digitale technologie op tal van vlakken allemaal heel eenvoudig kan en gaan er simpelweg vanuit dat de zorg die opties ook weet te omarmen.

Gevoed door de eenvoud van allerlei apps op hun smartphone en tablet gaan ze ook op andere terreinen hoge of zelfs extreme eisen stellen ten aanzien van gemak, kwaliteit en resultaat.

 

             "Digitaal is het nieuwe normaal in onze moderne maatschappij"

 

Inzet van slimme applicaties

De zorg loopt niet voorop in het gebruik van slimme applicaties terwijl er tal van opties beschikbaar zijn. Denk aan smartphones met apps, sensoren in het gebouw, slimme digitale interactie en handige portalen voor patiënten. Het is de hoogste tijd voor een digitale transitie in de zorg.

Het doel van de applicaties is duidelijk, het process van de patient in het ziekenhuis te versoepelen, de zorgreis van de patient moet versoepelt worden. De applicaties moeten de druk van de ziekenhuis werknemenres afnemen en tegelijkertijd moet de patient simpel en direct haar of zijn acties direct kunnen ondernemen.

Ziekenhuizen moeten opzoek naar een systeem dat deze elementen kan toepassen voor hun, een systeem dat de zorgreis veranderd, Medisgn bied een zo’n systeem aan. Het systeem van Medisign verbind meerdere technologieen tot een samenhangend systeem, dit systeem is verbonden van applicaties op de telefoon van de patient tot de schermen in het ziekenhuis zelf maar ook social media.

Benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn en wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust contact op.